Varför har det dragits pengar från mitt konto?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Om BostadsPortal har dragit pengar från ditt konto betyder det att du har ett aktivt abonnemang som inte avbröts innan det automatiskt förnyades. Alla abonnemang på BostadsPortal är inställda på automatisk förnyelse.

Du kan avbryta ditt abonnemang under avsnittet 'Abonnemang' på din profil. Du kan inte avbryta ditt abonnemang genom att neka en betalning.

Läs mer om hur du avslutar ditt abonnemang här.

Det är ditt ansvar att avbryta ditt abonnemang när du inte längre vill ha det. Du kan dock inte avbryta det retroaktivt, och vi återbetalar inte pengar för abonnemang som inte har avbrutits.

Det står tydligt under köpprocessen att det är ett abonnemang, precis som det också framgår i de villkor du måste godkänna vid köpet.

 

Varför har mitt abonnemang förnyats automatiskt?

Genom ditt köp som gav dig tillgång till att kunna kontakta hyresvärdar på BostadsPortal, anmälde du dig för ett abonnemang med automatisk förnyelse, vilket också framgår under varje produkt.

Välj abonnemang.png

 

Du kan endast kontakta hyresvärdar på BostadsPortal med ett aktivt abonnemang, som förnyas automatiskt.

Det finns dock ingen bindningstid för ditt abonnemang, vilket innebär att du kan avsluta abonnemanget inom den aktiva betalningsperioden om du inte vill förnya det.

 

Varför har jag ett 28-dagars abonnemang, när jag valde ett 24h-abonnemang?

Vår 24-timmars introduktionsperiod med begränsad åtkomst fungerar som en särskild kort introduktion till vår vanliga abonnemangsplan. Den fungerar som en introduktion, och ger nya kunder möjlighet att avbryta inom 24 timmar om de inte önskar fortsätta använda BostadsPortal.

Om du bara vill ha tillgång i en dag, se till att avbryta inom de 24 timmarna. Om du inte avbryter inom 24 timmar, kommer det automatiskt att fortsätta till det ordinarie abonnemangspriset på 99,- var 28:e dag. Du kan läsa mer om den 24-timmars begränsade åtkomsten här.


I kvittot du fick via mejl efter din betalning kan du hitta information om när ditt abonnemang kommer att förnyas nästa gång.

Kvitto köp av abonnemang 24h.png

Observera att du får detta mejl på svenska om du besöker Bostadsportal.se på svenska. Du kan när som helst byta språk längst ner till höger på webbplatsen - det ändrar även mejlets språk till engelska. 

 

Var i betalningsprocessen står det att det är ettt abonnemang med automatisk förnyelse?

Abonnemangsvillkoren visas flera gånger under hela köpprocessen, inklusive vid val och betalning.

När du betalar med bankkort.

Betalningsprocess .png

Abonnemanget fortsätter tills du säger upp det. Det är inte tillräckligt att sluta betala.

Du kan hitta datumet för din nästa abonnemangsförnyelse i ditt betalningskvitto som skickats via mejl, samt på din profil under fliken 'Abonnemang'.

Om du vill säga upp ditt abonnemang, kom ihåg att göra det före förnyelsedatumet. Det är inte möjligt att säga upp det retroaktivt.

Läs mer om hur du säger upp ditt abonnemang här.

 

Vanliga frågor.

Jag har avbrutit mitt abonnemang men blir fortfarande debiterad. Vad ska jag göra?

Om du märker att du blir debiterad av BostadsPortal trots att du har avbrutit ditt abonnemang, vänligen kontrollera att din avbokning har behandlats korrekt.

För att verifiera detta, logga in på din profil och gå till fliken "Abonnemang". Din abonnemangsstatus ska stå som 'Avslutat'. Dessutom kommer du alltid att få ett bekräftelsemail när din avbokning har slutförts framgångsrikt.

Så här ser ditt abonnemang ut när det är avslutat.png

Om du fortfarande blir debiterad trots att du inte har ett aktivt abonnemang, beror det troligtvis på att du har ett aktivt abonnemang på ett annat konto — det vill säga en annan mejladress än den du är inloggad med för tillfället.

Om du inte kan fastställa orsaken, vänligen kontakta kundtjänst.

 

Hur vet jag om jag har ett aktivt abonnemang?
Du kan kolla om du har ett aktivt abonnemang genom att logga in på din profil och klicka på ditt namn och profilbild uppe i högra hörnet. Sen går du till 'Abonnemang' kategorin, där kan du se om du har ett aktivt abonnemang.

OBS: Om du inte har ett aktivt abonnemang men fortfarande blir debiterad, är den vanligaste orsaken att du kan ha skapat en profil och ett abonnemang med en annan mejladress. Om du har flera mejladresser, försök att logga in på din profil med dessa och kontrollera om det finns några aktiva abonnemang kopplade till dem.
 
När förnyas mitt abonnemang?
Du hittar datum och tid för nästa förnyelse på din profilsida under 'Abonnemang'.  Informationen finns också i kvittot som skickats till dig via mejl.
 
Kommer jag att få en notifikation när mitt abonnemang förnyas?

Nej, du kommer inte att få en notifikation innan ditt abonnemang förnyas. Däremot kan du alltid hitta datum och tid för nästa betalning under 'Abonnemang' i din användarprofil.

Kan jag säga upp mitt abonnemang retroaktivt?

Nej, det är inte möjligt att säga upp ditt abonnemang retroaktivt. Det är ditt eget ansvar att säga upp abonnemanget innan den specifika förnyelsetiden.

Dessa villkor gäller för alla våra användare, och det är inte möjligt att undantas från dem.

 

Kan jag säga upp mitt abonnemang genom att neka betalningarna?

Nej, det räknas inte som en uppsägning eller avbrott av ditt abonnemang om du bara nekar betalningen i systemet eller om betalningen inte går igenom på grund av otillräckliga medel på ditt betalkort. I så fall kommer systemet att försöka dra pengarna igen senare tills betalningen lyckas.

Om du vill säga upp ditt abonnemang måste du komma ihåg att säga upp det korrekt via din användarprofil. Din uppsägning är lyckad när du får ett bekräftelsekvitto via mejl.

Kan jag få en återbetalning om jag har glömt att säga upp mitt abonnemang?

Eftersom det är ditt ansvar att säga upp ditt abonnemang, erbjuder vi tyvärr inte återbetalning – även om du glömde att säga upp det.

Det är också ditt ansvar att säkerställa att ditt abonnemang är korrekt avbrutet. Du kommer alltid att få ett bekräftelsekvitto via mejl när din uppsägning har behandlats framgångsrikt.

 

Vart kan jag hitta BostadsPortals användarvillkor?

Du kan hitta BostadsPortals användarvillkor här.







Läs även ...

 
Se fler