För att prenumerera på BostadsPortal så att du kan kontakta hyresvärdar direkt, gå helt enkelt till en bostadsannons och klicka på knappen 'Kontakta'.
Om det är första gången du använder BostadsPortal kan du även köpa ett abonnemang under fliken 'Abonnemang' på din profil.
Du måste vara inloggad på din profil för att kunna köpa ett abonnemang.
Hur köper man ett abonnemang för att kunna kontakta hyresvärdar på BostadsPortal
- Logga in på din profil – eller skapa en om det är första gången du använder BostadsPortal.
Om du inte har en profil måste du skapa en genom att klicka på 'Skapa användare' på inloggningssidan och följa instruktionerna.
- Gå till en bostadsannons och klicka på 'Kontakta'.
- Välj önskad abonnemangsperiod från listan
OBS: Om du köper ditt abonnemang via BostadsPortal-appen kan du endast välja en 28-dagars åtkomstperiod för 119. Detta beror på att abonnemanget köps genom Apple iTunes eller Google Play, och du måste följa deras prissättning och betalningsperioder.
Alla abonnemangsperioder förnyas automatiskt efter den angivna perioden, men de är också utan bindningstid och kan avbrytas när som helst inom den aktiva betalningsperioden.
OBS: Produkten '24-timmars begränsad åtkomst' är enbart ett erbjudande för nya kunder. Om du tidigare har använt detta erbjudande kommer det inte att visas i din abonnemangsöversikt.
Läs mer om villkoren för 24-timmars begränsad åtkomst här.
- Acceptera BostadsPortals villkor och välj din föredragna betalningsmetod.
När ditt abonnemang förnyas kommer beloppet att debiteras den betalningsmetod du väljer. Om du inte vill att ditt abonnemang ska förnyas, kom ihåg att avbryta det innan förnyelsedatumet.
Läs hur du avslutar ditt abonnemang här.
- Slutför betalningen – du kan nu börja kontakta hyresvärdar.
Observera att du måste få en betalningsbekräftelse på skärmen innan betalningen är slutförd. Du kommer också att få ett kvitto på din betalning via mejl direkt efter köpet.
Kom ihåg att du måste vara inloggad på den profil där du köpte abonnemanget innan du kan kontakta hyresvärdar. Om sidan ber dig att betala igen när du klickar på 'Kontakta', logga in igen med rätt mejladress.
Få en översikt över dina abonnemang under fliken 'Abonnemang'.
Du kan hitta en komplett översikt över dina tidigare eller nuvarande abonnemangsperioder under fliken 'Abonnemang', som du kan komma åt från rullgardinsmenyn genom att klicka på ditt namn i det övre högra hörnet.
Om du redan är kund kan du köpa ett abonnemang via "Prenumerationer".
Om det är första gången du köper ett abonnemang på BostadsPortal, kommer du även kunna köpa din första abonnemangsperiod här. Klicka helt enkelt på 'Köp abonnemang' och följ instruktionerna på skärmen.
Om du är en tidigare kund beror sidan "Abonnemang" på din abonnemangsstatus.
Om du tidigare har haft ett abonnemang på BostadsPortal, kommer du att ha en översikt över alla dina tidigare köp och kvitton på din abonnemangssida.
Om du vill återaktivera ditt abonnemang beror metoden på om ditt abonnemang har löpt ut eller blivit avbokat.
Hur du återaktiverar ditt abonnemang om din status är 'Upphört'
Om ditt abonnemang är markerat som 'Upphört' betyder det att du tidigare haft ett abonnemang som har avslutats och inte längre är aktivt.
För att återaktivera ditt abonnemang när det står som 'Upphört', behöver du gå till en annons på BostadsPortal och klicka på 'Kontakta'. Du kommer då att bli ombedd att välja ett abonnemang och ange dina betalningsuppgifter igen.
Hur du återaktiverar ditt abonnemang om din status är 'Avslutat'
Om ditt abonnemang står som 'Avslutat' betyder det att du själv har avslutat det. Du kan fortfarande använda det tills perioden är slut.
Du kan alltid se hur många dagar som är kvar och exakt tidpunkt för när ditt abonnemang löper ut under 'Status'.
För att återaktivera ditt abonnemang, klicka helt enkelt på 'Återuppta abonnemang'.