Du kan när som helst avsluta ditt abonnemang på BostadsPortal och behålla tillgång till alla funktioner fram till dess att abonnemanget löper ut. För att avbryta ditt abonnemang, måste du vara inloggad på den profil som är kopplad till abonnemanget. Om du inte hittar ditt abonnemang, kontrollera att du använder rätt e-postadress. När avslutningen är genomförd, ändras statusen till 'Avslutat' och du får en bekräftelse via e-post.
Har du köpt ditt abonnemang via App Store eller Google Play?
Om du har ingått ditt abonnemangsavtal på din telefon via en appbutik är det inte möjligt att avbryta ditt abonnemang genom BostadsPortal. Istället måste abonnemanget avbrytas direkt på din Apple-enhet eller Android-enhet.
Hur man avbryter sitt abonnemang på BostadsPortal?
-
Klicka på din profilbild i övre högra hörnet av BostadsPortal och välj 'Abonnemang'
Om du använder vår app kan du hitta din profil i nedre vänstra hörnet.
Ser din menyrad annorlunda ut?
Om din menyrad ser annorlunda ut beror det på att du har en hyresvärdprofil. I så fall ska du klicka på 'Mer' följt av 'Bostadssökande abonnemang'. - Klicka på 'Avsluta abonnemang' under dina aktiva abonnemang
-
Se till att ditt abonnemang avbryts korrekt
Ditt abonnemang är korrekt avslutat när det gröna statusmeddelandet ändras till ett grått 'Avslutat' meddelande. Du kommer också att få en bekräftelse via e-post när ditt abonnemang har avbrutits korrekt.Om du inte har fått ett kvitto på avslutat via e-post har du inte avslutat ditt abonnemang korrekt.
Efter avslutat abonnemang kommer din profil automatiskt att löpa ut efter den nuvarande perioden. Du kan alltid se under 'Abonnemang' hur många dagar du har kvar av din åtkomst.
Om du önskar kunna kontakta hyresvärdar på BostadsPortal igen kan du enkelt klicka på 'Återuppta abonnemang'.