Har jag rätt att ångra mitt abonnemang?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Som kund hos BostadsPortal har du alltid laglig ångerrätt i 14 dagar vid köp av abonnemang. Det finns dock vissa specifika krav och villkor som du måste följa för att kunna utöva din ångerrätt. 

 

Villkor för din 14-dagars ångerrätt

Ångerrätten börjar från köps tidpunkten – inte från förnyelsedatum

  • Ångerrätten börjar från den dag och tidpunkt du slutför en betalning på ett abonnemang på BostadsPortals hemsida.
  • Eventuella kampanjperioder och förnyelser av ditt abonnemang ingår i de 14 dagarna.

    Ångerrätten förnyas inte vid efterföljande förnyelse av abonnemang, eftersom det är samma produkt med löpande betalningar.

Till exempel, om du har köpt 24-timmars åtkomst (erbjudande för nya kunder), som automatiskt förnyas till en period på 28 dagar, började perioden för 14-dagars ångerrätt i det ögonblick du köpte ditt 24-timmars abonnemang. Din ångerrätt gäller endast om du inte har använt abonnemanget – både under 24-timmars- och det efterföljande abonnemanget i 28-dagar.



Din ångerrätt upphör så snart du använder ditt abonnemang

  • Din rätt att avbryta ditt abonnemang gäller endast om du inte använder ditt abonnemang på något sätt.
  • Detta innebär att din ångerrätt upphör: 
    • Vid första inloggning på din betalda produkt
    • Vid slutförande av sökprofilen
    • Vid kontakt med hyresvärd (Det gäller även om du gått vidare till hyresvärdens hemsida)
    • Vid annonsering av ledigt hyresobjekt.

Genom att beställa och betala för ett abonnemang på BostadsPortal har du accepterat våra villkor och samtyckt till att ångerrätten upphör när användningen av abonnemanget påbörjas. 

 

Hur du utövar din ångerrätt

Om du uppfyller ovanstående villkor och vill utöva din ångerrätt, måste du – innan du använder abonnemanget och innan utgången av 14-dagarsfristen från den första betalningen – kontakta oss på info@bostadsportal.se och meddela oss.

 

 

Läs även ...