Det finns ett flertal faktorer som kan spela in i frågan om varför du inte kan betala. Vi rekommenderar dig först och främst att rensa cacheminnet på din dator och testa att genomföra köpet med en annan webbläsare.
Ett annat tips är att göra betalningen med en annan enhet, såsom en mobil eller surfplatta.
Om det fortfarande inte går, kan fallet vara att du har en spärr för internetköp och/eller utlandsbetalningar. Om så är fallet är det din bank som kan hjälpa dig i ärendet.
Bankkort från Nordea är automatiskt stängda för internetköp och därför behöver du vid beställningen gå in på Internetbanken, alternativt Mobilbanken, för att där öppna kortet för internetköp i 60 minuter. Detta måste göras vid varje köp.
Om betalningen görs med Visa eller MasterCard behöver även 3D Secure vara aktiverat för att köpet ska gå igenom. 3D Secure är en säkerhetsfunktion vid betalning på nätet även kallad Verified by Visa och MasterCard Secure Code.
Vi ber er att försöka igen vid en senare tidpunkt och kontakta er bank om problemet fortfarande skulle kvarstå.