Varför går inte min betalning igenom?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Det finns ett flertal faktorer som kan vara anledningen till att din betalning inte går igenom. Om din betalning inte går igenom kan det bero på problem med ditt kreditkort, felaktig betalningsinformation, otillräckliga medel eller tvåfaktorsautentisering. Webbläsarproblem som sparade cookies eller cache kan också störa betalningen. Kontrollera att all information är korrekt och rensa din webbläsardata om nödvändigt. Om problemet kvarstår, prova igen senare eller kontakta din bank för hjälp.

Här är några möjliga anledningar till varför din betalning kan bli avvisad:

  • Kreditkorts avvisning:
    Din betalning kan bli avvisad om det är ett problem med ditt betalkort. Det kan vara ett utlöpt kort, otillräckliga medel eller problem med kortutgivaren. 

  • Fel i betalningsinformationen:
    Kontrollera om du har angett din information korrekt. Ett fel i kortnumret, utgångsdatumet eller säkerhetskoden kan förhindra att betalningen går genom. 

  • Bristfälliga eller otillräckliga medel:
    Om du använder ett betalkort, måste du se till att det finns tillräckligt med medel på ditt konto för att täcka beloppet. 

  • Problem med tvåfaktorsautentisering:
    Kontrollera om ditt kort är korrekt inställt för 3D Secure tvåstegsautentisering. Det är nu obligatoriskt att alla onlinebetalningar godkänns med två säkerhetsfaktorer för att göra det svårare för bedragare att missbruka dina kortuppgifter. När du försöker genomföra ett köp kommer du att ombedjas att bekräfta betalningen – antingen genom en engångskod via SMS eller genom BankID.

  • Problem med cookies/cache (din webbläsare):
    Ibland kan det vara en sparad cookie eller ett problem med cachen i din webbläsare som gör att betalningen inte går igenom. För att rensa cacheminne och ta bort cookies kan du använda dig av nedan länkar om du inte vet hur man gör, eller har problem med att ta bort dom.


Har du fortfarande problem med att betala? 

Så rekommenderar vi att du prövar igen senare, eller kontakta din bank, om problemet kvarstår.






Läs även ...

 
Se fler