Varför går inte min betalning igenom?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Det finns ett flertal faktorer som gör att du inte kan betala. 

Här är några möjliga anledningar till varför din betalning kan bli avvisad:

  • Kreditkorts avvisning:
    Din betalning kan bli avvisad om det är ett problem med ditt betalkort. Det kan vara ett utlöpt kort, otillräckliga medel eller problem med kort utgivaren. 

  • Fel i betalningsinformationen:
    Kontrollera om du har angett din information korrekt. Ett fel i kortnumret, utgångsdatumet eller säkerhetskoden kan förhindra att betalningen går genom. 

  • Bristfälliga eller otillräckliga medel:
    Om du använder ett betalkort, måste du se till att det finns tillräckligt med medel på ditt konto för att täcka beloppet. Om saldot är lägre än 328 SEK kommer betalningen inte att godkännas. 

  • Problem med tvåfaktorsautentisering:
    Kontrollera om ditt kort är korrekt inställt för 3D Secure tvåstegsautentisering. Det är nu obligatoriskt att alla onlinebetalningar godkänns med två säkerhetsfaktorer för att göra det svårare för bedragare att missbruka dina kortuppgifter. När du försöker genomföra ett köp kommer du att ombedjas att bekräfta betalningen – antingen genom en engångskod via SMS eller genom BankID.

  • Problem med cookies/cache (din webbläsare):
    Ibland kan det vara en sparad cookie eller ett problem med cachen i din webbläsare som gör att betalningen inte går igenom. För att rensa cacheminne och ta bort cookies kan du använda dig av nedan länkar om du inte vet hur man gör, eller har problem med att ta bort dom.


Har du fortfarande problem med att betala? 

Så rekommenderar vi att du prövar igen senare, eller kontakta din bank, om problemet kvarstår.





Läs även ...