Hur raderar jag mitt konto på BostadsPortal?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Om du vill ta bort och permanent radera ditt konto på BostadsPortal.se permanent så behöver du kontakta oss

I ditt meddelande måste du (om du inte skickar från kontot du vill ta bort) inkludera den e-postadress som ska raderas.

När vi får din förfrågan kommer den att behandlas och ditt konto samt dina personuppgifter kommer då att tas bort permanent från BostadsPortal. Bekräftelse kommer att skickas tillbaka till dig.


Villkor för borttagning: Du kan inte bli borttagen om du har ett aktivt abonnemang hos oss – t.ex. om du ännu inte har betalat för en pågående abonnemangsperiod. Att ta bort din profil är inte ett sätt att avsluta ditt abonnemang, och borttagningen kan bara ske när ditt abonnemang har avslutats och löpt ut utan utestående obetalda perioder.

Du kan alltid läsa mer om dessa villkor i BostadsPortal användarvillkor, avsnitt 1.5.1: Insamling, lagring och borttagning av personuppgifter eller i GDPR-förordningen Artikel 6, stycke 1, angående uppfyllelse av avtal.


Säga upp abonnemang:

Om du bara vill avsluta ditt abonnemang, den debitering du har, så kan du enkelt göra det själv utan att ta bort din profil. Läs mer om hur du avslutar ditt abonnemang här.

 

Stänga av email från BostadsPortal:

Är det så att att du bara tycker att du får för många email från oss på BostadsPortal så kan du stänga av dessa utskick via hemsidan. Det är antingen för att du har ett bevaknings mail, eller för att du har nyhetsbrev och liknande. 

Du kan läsa om hur du avslutar dina bevakningsemail här. 

Alternativt så kan du via hemsidan och gå till 'Inställningar' > 'Allmänt' och under segmentet 'Email' stänga av diverse email du får av oss. 

stänga av utskick via inställningar.png







Läs även ...