Om du inte längre önskar ha en profil på BostadsPortal kan du få den raderad om ditt abonnemang har löpt ut och du inte har några aktiva betalningsrelationer med oss.
Säga upp abonnemang
Om du bara vill avsluta ditt abonnemang, den debitering du har, så kan du enkelt göra det själv utan att ta bort din profil.
Läs mer om hur du avslutar ditt abonnemang här.
Stänga av email från BostadsPortal
Om du tycker att du får för många e-postmeddelanden från oss på BostadsPortal kan du stänga av dessa aviseringar via webbplatsen. Detta beror antingen på att du har en sökagent eller för att du prenumererar på nyhetsbrev.
Du kan läsa om hur du avslutar dina Bevakningsemail här.
Du kan hantera vilka typer av e-postmeddelanden du vill få via webbplatsen genom att gå till 'Inställningar' och 'Allmänt'. Under avsnittet 'Email' kan du stänga av olika e-postmeddelanden som du får från oss.
Radering av din användarprofil på BostadsPortal
Om du vill ta bort och permanent radera ditt konto på BostadsPortal permanent så behöver du kontakta oss.
I ditt meddelande måste du (om du inte skickar från kontot du vill ta bort) inkludera den e-postadress som ska raderas.
När vi får din förfrågan kommer den att behandlas och ditt konto samt dina personuppgifter kommer då att tas bort permanent från BostadsPortal.
En bekräftelse kommer att skickas tillbaka till dig.
Villkor för borttagning: Du kan inte bli borttagen om du har ett aktivt abonnemang hos oss – t.ex. om du ännu inte har betalat för en pågående abonnemangsperiod. Att ta bort din profil är inte ett sätt att avsluta ditt abonnemang, och borttagningen kan bara ske när ditt abonnemang har avslutats och löpt ut utan utestående obetalda perioder.
Du kan alltid läsa mer om dessa villkor i BostadsPortal användarvillkor, avsnitt 1.5.1: Insamling, lagring och borttagning av personuppgifter eller i GDPR-förordningen Artikel 6, stycke 1, angående uppfyllelse av avtal.