Varför får jag inte en verifieringskod på min mejl?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Om du inte får en bekräftelsekod från BostadsPortal när du försöker logga in på din profil beror det oftast på att mejlet med koden har hamnat i din skräppostmapp.

Vissa e-postleverantörer – inklusive Microsoft, som äger domäner som Outlook, Hotmail, Live och MSN – har särskilt strikta säkerhetsrutiner, vilket gör att mejl lätt filtreras bort från din inkorg.

Om du har ett Microsoft-konto och inte får bekräftelsekoden från BostadsPortal (från avsändaren info@bostadsportal.se rekommenderar vi att du följer stegen nedan för att lösa problemet

Verifieringskod vid inloggning.png Email med verifieringskod.png
 


 

Vad du ska göra om du inte får din bekräftelsekod

 

  1. Kolla din skräppost- eller skräpkorgsmapp och sök efter BostadsPortal


    Gå till din skräppostmapp och sök efter "info@bostadsportal.se" eller ordet "BostadsPortal".

    Du kan också söka i alla dina inkorgsmappar – detta kan hjälpa dig att hitta om mejlet har arkiverats, flyttats eller gömts i en annan mapp.


     

  2. Lägg till info@bostadsportal.se som en säker avsändare i ditt e-postkonto
    Lägg till säker användare.png
    Om din e-postleverantör av någon anledning har markerat BostadsPortal som en osäker kontakt eller avsändare kan du åtgärda detta genom att manuellt lägga till oss som en säker avsändare.

    Detta säkerställer att framtida mejl från oss inte hamnar i din skräppost- eller skräpkorgsmapp.


    Hur du markerar en avsändare som säker
    – Öppna ditt e-postkonto i en webbläsare
    – Gå till inställningar genom att klicka på kugghjulsikonen
    – Klicka på 'E-post' och sedan 'Skräppost'
    – Klicka på fliken 'Säkra avsändare och domäner'
    – Klicka på '+ Lägg till säker avsändare'
    – Skriv in "info@bostadsportal.se" (utan citattecken) och klicka på 'OK'

    BostadsPortal kommer nu att markeras som en säker avsändare, och mejl från oss bör inte längre hamna i din skräppost- eller skräpkorgsmapp.

    Läs mer Microsoft's egna guide.

    Observera: Detta påverkar inte mejl som redan har skickats. Du behöver begära en ny bekräftelsekod på BostadsPortal och sedan kontrollera om det nya mejlet kommer fram.


     
  3. Kontrollera om BostadsPortal har blockerats som avsändare
    Sök efter domän.png
    Om du använder en Microsoft-e-post – inklusive Outlook, Hotmail och Live – kan du följa guiden nedan.

    Om du använder en annan e-postleverantör rekommenderar vi att du söker efter en guide via Google eller kontaktar din leverantör direkt.


    Hur du kontrollerar om BostadsPortal är blockerad
    – Öppna ditt e-postkonto i en webbläsare
    – Gå till inställningar genom att klicka på kugghjulsikonen
    – Klicka på 'E-post' och sedan 'Skräppost'
    – Klicka på fliken 'Blockerade avsändare och domäner'
    – Sök efter "info@bostadsportal.se" eller bara "BostadsPortal" i sökfältet

    Om inget visas har BostadsPortal inte blockerats.

    Om info@bostadsportal.se visas har vår e-postadress blockerats i ditt konto. Därför har du inte fått några mejl från oss – din leverantör har automatiskt filtrerat bort dem.


    Hur du tar bort blockeringen
    För att ta bort blockeringen, klicka helt enkelt på papperskorgsikonen bredvid e-postadressen (du behöver oftast hålla muspekaren över den för att se ikonen).

    Detta tar bort blockeringen, och du bör nu få alla mejl från oss – inklusive din bekräftelsekod.

    Känn dig fri att testa om det fungerar genom att gå till BostadsPortal och begära en ny bekräftelsekod.

    Läs mer i Microsoft's egna guide.


     
  4. Kontakta din e-postleverantör

    Om ingen av ovanstående metoder löser problemet rekommenderar vi att du kontaktar din e-postleverantör direkt och förklarar situationen.


     
  5. Kontakta BostadsPortal kundtjänst

    Om du har...
  6. – Kontrollerat alla dina mappar, inklusive skräppost och skräpkorg
    – Lagt till info@bostadsportal.se som en säker avsändare
    – Kontrollerat om vi var blockerade och tagit bort blockeringen
    – Kontaktat din e-postleverantör

    Är du varmt välkommen att kontakta BostadsPortal kundtjänst här.



 


 

Läs även ...