Hur kontaktar jag en hyresvärd på BostadsPortal?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

För att kontakta en hyresvärd på BostadsPortal angående en annons, kan du gå till annonsen och sedan klicka på 'Till hyresvärden' eller 'Kontakta'. Om det finns ett telefonnummer kan du då ringa det numret direkt. Om du har ett aktivt abonnemang och är inloggad kan du använda meddelandefunktionen, eller så kan du ansöka via hyresvärdens egna hemsida. Det krävs dock att du har ett aktivt abonnemang för att kunna kontakta de flesta av våra hyresvärdar.

Hur man kommer i kontakt med en hyresvärd

Gå till annonsen som du är intresserad av och klicka på 'Till hyresvärden' eller 'Kontakta'.

Om du har köpt ett abonnemang och är inloggad på ditt konto på BostadsPortal, kommer ett kontaktformulär att visas där du kan skriva till hyresvärden. Alternativt kan en extern webbplats öppnas där du kan ansöka om bostaden med hjälp av det formulär som tillhandahålls där.

Om hyresvärden har ett telefonnummer, kommer det att finnas direkt under knappen, vilket gör att du kan ringa hyresvärden direkt. Du kan bara ringa en hyresvärd om telefonnumret finns här.


Om du ännu inte har skapat en profil och köpt ett abonnemang på BostadsPortal, kommer du istället att presenteras för betalningsalternativ för abonnemanget som krävs för att kontakta hyresvärdar. Du kan läsa mer om hur du skapar en profil och abonnemang här.



Får du presenterade betalningsalternativ efter att du redan har köpt ett abonnemang?

Om du har ett aktivt abonnemang men upplever problem med att kontakta hyresvärdar kan det tyda på att du inte är inloggad med användaren för vilken abonnemanget är skapat.

Om du har flera e-postadresser, se till att du är inloggad med rätt användare. Om du har glömt ditt lösenord kan du alltid klicka på 'Glömt lösenord' när du försöker logga in.





Läs även ...

 
Se fler