Anledningen till varför du får så många mejl från BostadsPortal kan vara att du har aktiverat alla nyhetsbrev och utskick vi gör, men också för att du har igång flera eller en väldigt bred BostadsBevakning. Dessa utskick är möjliga att stänga av, vilket betyder att om du har en paus i ditt bostadsletande behöver du inte radera ditt konto, utan du kan enkelt avsluta alla mejlutskick.
Det är möjligt att få två typer av mejl från BostadsPortal. Klicka nedan för att lära dig mer om hur du kan justera varje mejltyp.
- Mejl angående bostäder som matchar din bostadsbevakning
- Nyhetsbrev, relevant innehåll och statistikmejl
Hur ändrar jag en Bostadsbevakning?
Om du upptäcker att du får ett stort antal mejl från BostadsPortal, beror det troligen på att du har en eller flera aktiva bostadsbevakningar som är mycket breda. Det betyder att du har en bostadsbevakning igång utan specifika sökkriterier.
Om du till exempel har skapat en bostadsbevakning som bara filtreras efter ett stadsnamn, kommer du att få ett mejl varje gång nya bostäder läggs upp i den staden. I större städer som Malmö, Stockholm, Uppsala och liknande platser, där ett stort antal nya bostäder läggs upp varje dag.
Vi rekommenderar att du specificerar dina sökkriterier i dina bostadsbevakningar genom att fylla i sökfiltren innan du skapar dina bostadsbevakningar. På så sätt får du endast notiser om nya bostäder som exakt matchar dina kriterier, som bostadstyp, hyrespris, antal kvadratmeter och bekvämligheter.
Följande exempel visar en bred bostadsbevakning där endast stadsnamnet (Malmö) har filtrerats. I detta fall rekommenderar vi att du tar bort den och skapar en ny där du specificerar dina bostadspreferenser ytterligare, så att du får mer specifika bostadsförslag.
Du kan alltid visa och ta bort dina aktiva bostadsbevakningar på din profil under 'Bostadsbevakningar' eller direkt i de mejl du får.
Hur avanmäler jag mig från e-postmeddelanden från BostadsPortal?
Om du vill prenumerera eller avanmäla dig från e-postkommunikation från BostadsPortal kan du alltid hantera det under 'Inställningar' > 'Allmänt' > 'Email' i din användarprofil.