När du är inloggad har du en fullständig översikt över dina kontoalternativ efter du tryckt på meny knappen (din profilbild) längst upp till höger. Det finns två versioner av denna meny, en som hyresgäst och en som hyresvärd. Du får upp den som hyresvärd om du har/haft ett hyresobjekt på BostadsPortal.
Hyresgäst
- Din profil som är synlig för hyresvärdar kan du se, samt redigera, om du trycker på ditt namn högst upp i menyn.
- Meddelanden är där du hittar alla besked som du skickat till och fått från hyresvärdar.
- Bostadsbevakning är det alternativ som du klickar på om du vill se vilka, eller ta bort, bevakningar du har. Det är dom email du får med information nya bostäder.
- Abonnemang är översikten för ditt abonnemang, här kan du se status för ditt nuvarande abonnemang.
- Uthyrning tar dig till delen på portalen om du önskar att hyra ut en bostad, skapa kontrakt eller upprätta ett besiktningsprotokoll.
- Support öppnar upp vår hjälp sida där du kan hitta svar på alla frågor som du kan ha kring portalen och dess funktioner.
- Inställningar kan du bland annat använda för at ställa in vilka typer av email du får, hur ofta du får dom, ändra lösenord och välja vilket språk hemsidan och dom email du får ska ha.
Hyresvärd
- Alla hyresobjekt tar dig till sidan där du kan administrera alla dina hyresobjekt som du skapat på BostadsPortal. (Annonserade eller inte)
- Annonserade hyresobjekt visar dom just nu aktiva annonser du har på BostadsPortal.
- Meddelanden är vår inkorg där du kan se alla meddelanden du fått samt skickat till hyresgäster.
- Hitta ny hyresgäst visar dig en lista av dina aktiva annonser där du själv kan gå in och skriva till hyresgäster som kan vara intresserade av den/dom hyresobjekt du har aktiva.
- Hyreskontrakt är administrationssidan för dina kontrakt som du skapat eller om du vill skapa ett.
- Besiktningsprotokoll administrationssidan för dina rapporter angående inflyttning/utflyttning som du skapat eller om du vill skapa ett.
- Köp och abonnemang visar alla betalningar som gjorts till dina annonseringar på BostadsPortal.
- Support öppnar upp vår hjälp sida där du kan hitta svar på alla frågor som du kan ha kring portalen och dess funktioner.
- Inställningar kan du bland annat använda för at ställa in vilka typer av email du får, hur ofta du får dom, ändra lösenord och välja vilket språk hemsidan och dom email du får ska ha.