For an English version of this article, click here.
BostadsPortal har tagit beslutat att ta bort Facebook Connect från vår hemsida, precis som vi tidigare har gjort från våra mobilappar.
För att logga in måste du därför först återställa ditt lösenord. Klicka på länken i inloggningsrutan eller här. Ett e-postmeddelande med en länk för att återställa lösenordet skickas till den e-postadress du har registrerat på din Facebook-profil.
Vill du ändra e-postadressen på din BostadsPortal-profil?
Så behöver du kontakta BostadsPortals kundtjänst på info@bostadsportal.se och uppge din nuvarande e-postadress på profilen och den du vill använda istället.
Om du inte vet vilken e-postadress du har registrerat på din Facebook-profil och därmed på BostadsPortal, kan vi hitta din profil baserat på en av följande information, beroende på hur du har använt portalen hittills:
- Hyresvärd: Ange den fullständiga adressen till en bostad du har annonserat på BostadsPortal samt ditt fullständiga namn, telefonnummer och eventuellt företag bakom uthyrningen.
- Hyresgäst: Vi kan hitta din profil baserat på din betalningsdokumentation - antingen de sista fyra siffrorna i ditt kortnummer om du har betalat med kort, eller en skärmdump av en kvitto från Mobilepay om du har använt denna app som betalningsform.
Annars kan du se nedan hur du hittar din e-postadress på din Facebook-profil:
Är du osäker på vilken e-postadress du har associerat med din Facebook-profil?
I din Facebook-app på din mobil eller i din webbläsare så följer du dessa steg för att se den epost adress du använt.
Vanlig webbläsare
- Klicka på din profilbild längst upp till höger på Facebook.
- Välj Inställningar och integritet och klicka sedan på Inställningar.
- Klicka på Kontoinställningar
- Klicka på redigera till höger om texten "Kontakt" på fliken Allmänt
Den epost adress som står som Primär är den epost adress som ditt konto på BostadsPortal är registrerad med. Och det är den som du får ditt återställningslösenord skickat till om
Andriods Facebook app
- Klicka på
uppe till höger på appen.
- Välj Inställningar och integritet och klicka sedan på Inställningar.
- Klicka på Personlig information och sedan Kontatuppgifter
- Klicka sedan på den epost adress som står här för att bekräfta att det är din primära epost adress. Har du fler epost adressen här kan du behöva kolla samtliga för att hitta vilken som är den primära.
Apples Facebook app
- Klicka på Meny
menu längst ner till höger i appen.
- Välj Inställningar och integritet och klicka sedan på Inställningar.
- Klicka på Personliginformation och sedan på Kontatuppgifter
- Klicka sedan på den epost adress som står här för att bekräfta att det är din primära epost adress.
- Har du fler epost adressen här kan du behöva kolla samtliga för att hitta vilken som är den primära.
Om du har flera e-postadresser associerade med din Facebook-profil är din primära e-postadress den vi kommer att använda för att kontakta dig. Du kan se vilken e-postadress som är primär genom att klicka på ">" bredvid den respektive informationen.